פישל רוזנפלד, מחבר רב-המכר "פלוס מינוס" ומומחה מוביל לכלכלת המשפחה, משיק שירות חדשני ראשון מסוגו בישראל: "אסטרטגיה למשכנתא חכמה". השירות המקיף נועד להכין משפחות לקבלת התנאים הטובים ביותר האפשריים מהבנק, תוך חיסכון פוטנציאלי של עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים.
בניגוד ליועצי משכנתאות מסורתיים העוסקים בחלק הטכני - הגשת בקשות ומכרזים בין בנקים - השירות החדש מתמקד בשלב שקודם לכל זה: הכנה כלכלית מקצועית שהופכת את המשפחה ללקוח הכי אטרקטיבי עבור הבנק.
"השוק מתעלם מהשלב הקריטי ביותר", מסביר רוזנפלד. "כולם מתמקדים באיזה בנק נותן ריבית טובה יותר, אבל איש לא עוסק בשאלה איך להכין את עצמכם לקבל את הריבית הטובה ביותר. זה כמו ההבדל בין מאמן כושר שמכין אתכם לתחרות לבין השופט שמעריך את הביצועים."
השירות מתבסס על תהליך מובנה של 4 מפגשים מקיפים:
מפגש ראשון מתמקד בהכרה ומיפוי ראשוני - לבעלי משכנתא קיימת נבדקות אפשרויות מיחזור, ולרוכשים חדשים נבחנת המוכנות הפיננסית ונקבע ציר זמן מציאותי.
מפגש שני כולל מיפוי ואבחון פיננסי מלא - איתור כל החובות וההתחייבויות, מיפוי הנכסים הקיימים ובניית מאזן נכסים מקיף. במהלך המפגש מתבצעות סימולציות לשיפור הנתונים הפיננסיים.
מפגש שלישי עוסק באופטימיזציה של התזרים החודשי - ניתוח מעמיק של כל סעיף הוצאה והכנסה, ייעול התזרים והגדלת יכולת ההחזר.
מפגש רביעי מתמקד בבניית תוכנית פעולה מותאמת אישית להשגת הון עצמי ולהזנקת דירוג האשראי. לפי רוזנפלד, שיפור נכון יכול להביא לפער של עד 3% בריבית - "עבור משכנתא של מיליון ש"ח, זה חיסכון פוטנציאלי של עד מיליון ש"ח לאורך חיי המשכנתא."
מעבר לארבעת המפגשים, השירות כולל מגוון שירותים נלווים:
אחד היתרונות המרכזיים של השירות הוא האובייקטיביות המוחלטת. "אני יועץ לכלכלת המשפחה ולא יועץ משכנתאות", מדגיש רוזנפלד. "אין לי ניגוד עניינים עם שום בנק או מוסד פיננסי ואין לי יעדים של כמות משכנתאות שאני צריך 'לדחוף' החודש. המטרה היחידה היא להבטיח את יציבותה הכלכלית של המשפחה ולהשיג את המשכנתא הטובה ביותר עבורה - גם אם זה אומר ללוות את המשפחה תקופה ממושכת עד להגעה ליעד."
הוכחה לכך שיועץ המשכנתאות אינו האובייקטיבי ביותר ניתן לראות במשך הזמן שלוקח מאז פנייתו הראשונית של הלקוח ליועץ משכנתאות ועד לרגע סגירת המשכנתא. "מדובר בתהליך קצר ומהיר שלא נותן מקום לשיפור דירוג האשראי או סף ההכנסה של המשפחה", מציין רוזנפלד. "השירות המהפכני שהשקנו עושה בדיוק את ההיפך, לוקח את הזמן, ארוך ככל שנדרש, על מנת לשפר את נתוני הלקוח ובכך למקסם את הצלחת המשכנתא".
השירות מיועד למגוון רחב של לקוחות:
השקר הגדול של מעמד הביניים: איך הכלכלה באמת עובדת?
הפרק חושף:
למה מעמד הביניים הוא למעשה אשליה כלכלית
מדוע אירוע כלכלי אחד יכול להפיל משפחה שלמה
איך להימנע מהמלכודת ולבנות יציבות כלכלית אמיתית
מלאו את הפרטים וקבלו את הפרק ישירות למייל: