- הרעיון הראשוני - הכל התחיל מהרצון להנגיש את המושגים הפיננסיים שבספר "פלוס מינוס" לקהל רחב יותר. המטרה הייתה ליצור כלי שיאפשר למידה חווייתית של ניהול כלכלת המשפחה.
- גיבוש הקונספט - לאחר סיעור מוחות, הוחלט על פורמט של משחק קלפים. זה נראה כפתרון אידיאלי שמשלב פשטות, נגישות ואפשרות לשחק בכל מקום.
- עיצוב מכניקת המשחק - השלב הבא היה לתרגם את עקרונות הספר למכניקת משחק. נבחרו שישה סוגי קלפים - הכנסה, הוצאה, השקעה, אירוע, ידע והון - שמייצגים את המרכיבים השונים של ניהול פיננסי.
- כתיבת תוכן הקלפים - זה היה אחד השלבים המאתגרים ביותר. היה צורך לפשט מושגים מורכבים ולהפוך אותם לטקסטים קצרים וברורים שיתאימו לפורמט של קלף. כל קלף עבר עריכה קפדנית כדי להבטיח דיוק ובהירות.
- איזון המשחק - היה חשוב ליצור משחק מאוזן שמדמה את המציאות הכלכלית. זה דרש ניסוי וטעייה רבים כדי להבטיח שהמשחק לא יהיה קל מדי או קשה מדי, ושהוא משקף נאמנה את האתגרים של ניהול כלכלי אמיתי.
- עיצוב ויזואלי - העיצוב הגרפי של הקלפים היה קריטי. המטרה הייתה ליצור קלפים שנעימים לעין, קלים להבנה ומושכים את תשומת הלב של השחקנים. נבחרו צבעים וסמלים שמסייעים להבחין בקלות בין סוגי הקלפים השונים.
- בדיקות ומשוב לאחר יצירת אב-טיפוס - המשחק נוסה על ידי קבוצות מגוונות - משפחות, מורים, יועצים פיננסיים ועוד. המשוב שהתקבל היה קריטי לשיפור המשחק.
- שיפורים ועדכונים - בהתאם למשוב, בוצעו שינויים רבים. חלק מהקלפים נוסחו מחדש, מכניקות משחק מסוימות שונו, ונוספו הוראות מפורטות יותר.
- ייצור וייצור סופי - לאחר שהמשחק הושלם, היה צורך לתכנן את תהליך הייצור. זה כלל בחירת חומרים איכותיים לקלפים, תכנון האריזה ועוד.
- שיווק והפצה - השלב האחרון היה להביא את המשחק לידיעת הציבור. זה כלל יצירת אסטרטגיית שיווק ושימוש ברשתות חברתיות להפצת המודעות למשחק.
לסיכום: יצירת "פלוס מינוס" הייתה מסע מרתק שדרש שילוב של ידע פיננסי, יצירתיות ותשומת לב לפרטים. התוצאה היא משחק שלא רק מלמד על ניהול כלכלי, אלא גם מספק חוויה מהנה ומעשירה.
המשחק ממשיך להתפתח גם לאחר השקתו, עם משוב מתמיד מהשחקנים המוביל לשיפורים ועדכונים. זוהי דוגמה מצוינת לכך שלמידה, כמו ניהול פיננסי, היא תהליך מתמשך של שיפור והתאמה.